Toimitusehdot
Aromiitti (FI21905693)
Viipurinkatu 12 L 53
00510 HELSINKI
aspa@aromiitti.fi
+358 46 801 3950
Aromiitti.fi-verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa, lukuun ottamatta Ahvenanmaata. Näitä toimitusehtoja sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä niihin liittyviin toimituksiin.
Nämä toimitusehdot astuvat voimaan 24.03.2025 alkaen. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin. Suosittelemme tutustumaan toimitusehtoihin aina ennen tilauksen tekemistä.
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassamme seuraavasti:
1. Siirrä haluamasi tuotteet ostoskoriin.
2. Maksa ostoskorin sisältö valitsemassasi verkkomaksupalvelussa.
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä pyydettyjä yhteystietoja käytetään vain tilauksen toimitukseen tai mahdollisten epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.
Tilatessasi verkkokaupasta, sinun tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ja sitoutua niihin.
Maksaminen ja maksutavat
Maksupalveluntarjoajana toimii Klarna. Voit valita seuraavista maksutavoista:
1. Verkkopankkimaksu
2. Maksukortti
3. MobilePay
4. Lasku
5. Osamaksu
Tutustu Klarnan maksuehtoihin ja -tapoihin ennen maksamisen suorittamista.
Tilaus -ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa näkyvät tilaustietosi.
Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö huolellisesti. Jos huomaat epäselvyyksiä tai sinulla on kysyttävää, ota yhteys asiakaspalveluumme.
Kun vastaanotat paketin, varmista, että sen sisältö vastaa tilausvahvistuksessa olevia tuotteita.
Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Tarkat toimituskulut näet, kun valitset tilauksellesi haluamasi maksutavan ja toimitustavan. Saatavilla olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Kassalla voit valita itsellesi parhaiten sopivan toimitustavan, ja tarkat toimituskulut esitetään valintasi yhteydessä.
Pikkupaketti
Pikkupaketti Kirje toimitetaan kätevästi muun postin mukana suoraan vastaanottajan postiluukkuun tai postilaatikkoon. Arvioitu toimitusaika on 1–4 arkipäivää, ja lähetykseen sisältyy seurantanumero.
Toimitusmaksu Pikkupaketti Kirje -lähetykselle on 5,50 € / tilaus. Mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 49,90 €, toimitus on maksuton.
Postipaketti
Pakettitoimitus toimitetaan Postin noutopisteeseen tai asiakkaan valitsemaan pakettiautomaattiin. Arvioitu toimitusaika on 1–2 arkipäivää, ja suurimmissa kaupungeissa toimitus voi tapahtua myös lauantaisin.
Toimitusmaksu pakettitoimitukselle on 6,90 € / tilaus. Mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 99,90 €, toimitus on maksuton.
Kotipaketti
Posti Kotipaketti toimitetaan suoraan asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen, pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä viimeistään klo 21:00 mennessä. Toimitusajankohdan voi valita itselleen sopivaksi Omaposti-sovelluksen kautta.
Kotipaketin toimitusmaksu on 14,90 € / tilaus. Mikäli tilauksesi loppusumma ylittää 159,90 €, toimitus on maksuton.
Toimitusaika
Käsittelemme tilauksia jokaisena arkipäivänä. Tilaukset, jotka on tehty arkipäivänä ennen klo 15:00, pyritään lähettämään saman päivän aikana.
Kaikki toimitusmuodot sisältävät seurantanumeron, joka toimitetaan asiakkaalle lähetysvahvistuksen yhteydessä.
Toimitusajat
Lähetysten yleinen toimitusaika on 1–3 arkipäivää. Huomioithan, että toimitusajat ovat arvioita ja perustuvat Postin ilmoittamiin aikatauluihin. Emme vastaa mahdollisista toimitusviiveistä, mutta asiakkaalla on aina oikeus peruuttaa tilaus, mikäli se viivästyy kohtuuttomasti. Tarkempia tietoja toimitusajoista löydät osoitteesta www.posti.fi.
Jälkitoimitukset
Jos tilauksessa on tuotteita, joita ei ole varastossa, lähetämme varastossa olevat tuotteet heti ja puuttuvat tuotteet jälkitoimituksena. Jälkitoimituksen toimitusaika riippuu toimittajan varastotilanteesta ja täydennystilauksien aikatauluista. Jälkitoimituksista ei veloiteta erillisiä toimituskuluja.
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa ilman erityistä syytä. Peruuttamisaika alkaa siitä päivästä, kun olette vastaanottaneet viimeisen tavaraerän.
Miten käytät peruuttamisoikeuden
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi tulee ilmoittaa meille päätöksestänne selkeällä tavalla – esimerkiksi sähköpostitse tai kirjeellä postitse. Voitte halutessanne käyttää tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Asiakaspalvelu sähköpostiosoite on: aspa@aromiitti.fi
Peruuttamisajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruutuksesta lähetetään ennen määräajan päättymistä.
Huomioitavaa
Makutiiviste- ja pohjanestepulloilla, joiden sinetti on avattu, ei ole palautusoikeutta.
Peruuttamisen vaikutukset
Mikäli peruutatte sopimuksen, hyvitämme teille kaikki teiltä saamamme maksut, mukaan lukien toimituskulut. Poikkeuksena ovat lisäkustannukset, jotka aiheutuvat siitä, että olette valinneet muun kuin tarjoamamme edullisimman vakiotoimitustavan.
Hyvitys maksetaan ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksenne tilauksen peruuttamisesta. Suoritamme palautuksen samalla maksutavalla, jota käytitte alkuperäisessä ostossa, ellei toisin ole erikseen sovittu. Palautuksesta ei aiheudu teille lisäkustannuksia.
Teidän tulee palauttaa tuotteet viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaika katsotaan täytetyksi, jos lähetätte tuotteet takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka johtuu muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Lunastamaton lähetys
Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen palautus tai peruutus. Mikäli tilausta ei noudeta ja siitä ei ole tehty erillistä peruuttamisilmoitusta, pidätämme oikeuden veloittaa palautuksesta aiheutuneet toimituskulut sekä mahdolliset uudelleenlähetyksen kustannukset.
Ongelmatilanteet
Jos tuote on kadonnut, vahingoittunut kuljetuksessa tai ei muuten vastaa tilaustasi, pyydämme ilmoittamaan virheestä kirjallisesti 14 päivän kuluessa. Ilmoitus tulee lähettää kohdassa Peruuttamisoikeus mainittuun osoitteeseen.
Mikäli paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee asiasta tehdä välittömästi reklamaatio suoraan valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.